Saturday, June 30, 2012

Time exchange


Sunt în competiţie cu timpul. Suntem doi adversari de temut unul altuia. Ne-am tolerat o vreme, dar acum lucrurile se precipită şi unul din noi trebuie să cedeze. Şi nu cred că pot fi eu învingătoarea, pentru că am un mare dezavantaj: pot fi privită din orice punct al universului, din orice moment al istoriei, timpul mă poate măsura din orice unghi. Eu nu pot privi timpul decât ca pe un hoţ de viaţă. Nu am cum să-l analizez pentru că nu îl am… timpul… El mă are, în totalitate!

Aceleaşi secunde le măsoară ceasul, aceiaşi ani mă apropie de sfârşit, dar eu nu sunt la fel. Încerc s-o iau pe scurtătură, încerc să sar etape, doar doar voi ajunge la timp acolo. Vreau să cunosc, vreau să mă fac cunoscută, să leg, să împlinesc, să trăiesc pentru mine, dar nu e timp. Ceasul nu mai măsoară secunde, ci ani, viaţa mea cântăreşte tot mai puţin, e aşa de uşoară pentru că nu am vreme s-o găsesc. Mi-e furată în fiecare zi, mi-e înstrăinată între armate de minute care luptă împotriva mea. Aş reuşi să mă văd mai clar, să mă localizez pe harta tinereţii mele dacă cineva m-ar asculta, dar nu este timp, nu există cuvinte destul de cuprinzătoare ca să fie nevoie doar de câteva, să mai scurtez povestea. Am rămas cu dimineţi şi seri în care mă pregătesc şi mă refac după zile pe care niciodată nu le voi ajunge din urmă, zile pe care niciodată nu le voi primi înapoi. Sunt sigură că au existat, că m-au depăşit, pentru că văd filele calendarului desprinzându-se, dar nu simt că au trecut prin mine, nu au lăsat nicio urmă, nu s-au identificat cu parfumul meu.

Concurez cu cel mai rece adversar. Nimic nu-l înduplecă, nimic nu-i deschide ochii. Merge înainte deschizând noi orizonturi, noi ere, lăsându-mă tot aici, cu patetica mea luptă. Vreau timp, vreau să ajung la timp în final. (19 noiembrie 2004)

No comments:

Post a Comment